Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών

Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών (Α’ και Β’ Λυκείου)

Παναγιώτα Αργύρη, Μαθηματικός, Δευτέρα 14.30-16.30

Η υποστήριξη της μάθησης των μαθηματικών με την βοήθεια των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης.

Μαθηματικές δραστηριότητες που υλοποιούνται μέσα απο διαδικτυακές κοινότητες συνεργασίες με την συνεργασία των μαθητών του ομίλου, αλλά και μεταξύ άλλων ΠΠΣ (ή μη ΠΠΣ).

Θεματικές ενότητες :-Ασκήσεις Άλγεβρας γεωμετρίας -εκπαιδευτικό υλικό με χρήση μαθηματικών εκπαιδευτικών λογισμικών,  εκπαιδευτικά άρθρα, πηγές για την αναζήτηση και επεξεργασία πληροφοριών σχετικά με την ιστορία των μαθηματικών,  Προβλήματα με εφαρμογές των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή ,  Διαθεματκές δραστηριότητες. Η υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μάθησης μαθηματικών υλοποίειται με εργαλεία  Web 2.0 .

Κύριο χαρακτηριστικό:Καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας για την μάθηση των Μαθηματικών

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα απο τις δράσεις του ομίλου :

Συνεργατική δημιουργία ιστοσελίδας του ομίλου για την δημοσίευση των δραστηριοτήτων μάθησης. Συνεργατική δημιουργία ψηφιακής εφημερίδας μαθηματικού περιεχομένου. Προβολή και δημοσίευση της διαδικασίας μάθησης και συνεργασίας σε ειδική μαθητική μαθηματική ημερίδα.

Έχει δημιουργηθεί ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο : Καταχωρούνται οι δραστηριότητες,οι δράσεις του ομίλου και οι εργασίες των μαθητών.

7/10/2013:
1)Ενημέρωση των μαθητών του ομίλου για το πλαίσιο δραστηριοτήτων και τους στόχους του ομίλου.
2)Οδηγίες ασφαλής χρήσης του διαδικτίου
3)Εγγραφές -δημιουργία κωδικών http://omilosmathimatica.wikispaces.com και http://www.edmodo.com
Εξάσκηση με τις λειτουργίες των ομάδων δικτύωσης.
4)Εξάσκηση με εργαλέια Web 2.0

14/10/2013:
Μαθηματικά εκπαιδευτικά λογισμικά: Sketchpad και geobebra.
Δόθηκαν στους μαθητές οι διδακτικές οδηγίες:Σύντομος Οδηγός Χρήσης GSP+4, Οδηγός Χρήσης Geogebra,

21/10/2013:
Αξιοποίηση διδακτικού υλικού του ψηφιακού σχολείου της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπουργείου Παιδείας:www.e-yliko.gr
Δραστηριότητες : Ρεαλιστικά Μαθηματικά -Το προοπτικό επίπεδο -Πρότυπο Αlimberti
Αναλτυτική περιγραφή του σεναρίου της δραστηριότητας:

Σενάριο Δραστηριοτητας-Το Πρότυπο Alimberti
Ο βασικός διδακτικός στόχος είναι η σύνδεση των μαθηματικών με τον αισθητό κόσμο της καθημερινής μας ζωής μέσω των νέων τεχνολογιών.Φύλλα εργασίας

28/10/2013: Αργία 28ης Οκτωβρίου

4/11/2013: Δραστηριότητα αξιοποίησης του λογισμικού Sketchpad για γεωμετρικά προβλήματα : To κυνήγι του χαμένου θυσαυρού.
ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ-Διδακτικοί Στόχοι

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ-Φύλλο Εργασίας

11/11/2013 – 18/11/2013 – 25/11/2013: :

Αξιοποίηση ψηφιακών εκπαιδευτικών βιβλιοθηκών.

Διαθεματικές δραστηριότητες μαθηματικών μέσω των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης Web 2.0.

e learning math:
http://www.themathpage.com/aprecalc/precalculus.htm
http://mathforum.org/mathtools/mytools/
http://zonalandeducation.com/
http://openlearn.open.ac.uk/
http://www.netschoolbook.gr/
http://mathforum.org/isaac/mathhist.html

26/11/2013 :ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
e-mail: estiag@estiagnosis.gr
web: http://www.estiagnosis.gr

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων του ομίλου των Μαθηματικών ‘Δικτύωση Κοινοτήτων Μαθησης Μαθηματικών’

οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα »ΤηλΕστία»

(μια εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας στην τηλεκπαιδευση)

,όπου συνεργάστηκαν για την υλοποίηση  μαθητικών δραστηριοτήτων με μαθητές απο σχολεία της Γερμανίας.

(Διευκρινίζεται ότι το πρόγραμμα «ΤηλεΕστια», όπως και το υπόλοιπο πρόγραμμα της Εστίας Γνώσης και Πολιτισμού , πραγματοποιείται στα πλαίσια της υπογραφείσας (30/4/2013)  Προγραμματικής Σύμβασης Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Χαλκιδέων και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας).

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μεταδόθηκε και προβλήθηκε:
http://www.lamiastar.gr/index.php/topika-nea/eyvoia/35347-meso-tilekpaidefsis-sta-astra
Εικόνα 073Εικόνα 066Εικόνα 075

2/12/2013:Ομιλία του καθηγητή Αστροφυσικής κ.Αντωνίου
‘Το μαθηματικό σύμπαν’

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΛΕΞΗΣ

Σάββατο 7/12/2013 : Όργάνωση και υλοποίηση Εκπαιδευτικού προγράμματος στο ΊΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ : ‘Απο την βιβλιοθήκη στο εκπαιδευτικό βίντεο’

Απο την βιβλιοθήκη στο εκπαιδευτικό βίντεο-1

Εικόνα 021Εικόνα 030

Επιπλέον δράσεις που υλοποιούνται στα πλαίσια του ομίλου:

Πρακτική άσκηση φοιτητών του τμήματος Ψηφιακών συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Η  συνεργασία με τους μαθητές του ομίλου  και η πρακτική άσκηση της φοιτήτριας κα Ελένης Μητσοπούλου στοχεύει στην υποστήριξη για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος

   «Απο την βιβλιοθήκη στο εκπαιδευτικό βίντεο».

Συγκεκριμένα οι μαθητές καθοδηγούνται να γνωρίσουν , να αξιοποιήσουν και να εφαρμόσουν τις δυνατότητες του που προσφέρει η δεύτερη γενιά του Παγκοσμίου Ιστού ((Web 2.0) για την παραγωγή ψηφιακού υλικού για τα Μαθηματικά.

9/12/2013 :

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιείται στο Ευγενίδειο Ίδρυμα :

Επεξεργασία και παρουσίαση μαθηματικών εκπαιδευτικών θεμάτων μέσω ψηφιακών εργαλείων Web 2.0.
Tutorial Παρουσίασης Μαθηματικών Εκπαιδευτικών Θεμάτων

Οδήγιες για την αξιοποίηση Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα-Παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού

Οδηγίες δημιουργίας Εκπαιδευτικού βίντεου για τα Μαθηματικά

Εξάσκηση και δραστηριότητες (1)  για την παραγωγή εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού.

Σαββάτο 14/12/2013 :Ο συγγραφέας Τεύκρος Μιχαηλίδης συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οργανώθηκε και υλοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Η βοήθεια και η καθοδήγηση του για τη μέλετη των μαθηματικών λογοτεχνικών βιβλίων :

‘Πυθαγορεια εγκλήματα’, ‘Ο μέτοικος και η γεωμετρία’ , ‘Αχμές, ο γιος του φεγγαριού’, ‘Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού’ και ‘Μαθηματικά επίκαιρα’

ήταν πολύτιμη και άκρως σημαντική για την 

    παραγωγή του εκπαιδευτικού βίντεο μαθηματικής Λογοτεχνίας.

 

IMG_3540

Εικόνα 049

Εικόνα 040

Εικόνα 041

Παρουσιάσεις Εργασιών Μαθηματικής Λογοτεχνίας

16/12/2013: Δραστηριότητες (2) για την παραγωγή εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού μέσω των εργαλείων Web 2.0 και λογισμικών ανοιχτού κώδικα (συνέχεια υλοποίησης των δράσεων των δραστηριοτήτων του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποίειται στο Ευγενίδειο Ίδρυμα )

Διαθεματικές Εργασίες Μαθητών στα Μαθηματικά

 Εργασίες Μαθητών:Μαθηματικά και Ιστορία

13/1/2014

Ψηφιακή Αφήγηση μαθηματικών

(Αναρτήσεις των Εργασιών των Μαθητών) :

21/1/2014
Αξιοποίηση των ιδιοτήτων των Μαθηματικών Εκπαιδευτικών Λογισμικών (Sketchpad, Geogebra).

Εφαρμογές σε Γεωμετρικά Θεωρήματα και γεωμετρικές κατασκευές :

Εργασίες Μαθητών-Νέες τεχνολογίες στη Μάθηση των Μαθηματικών

Θεωρημα Geva

χρυσό ορθογώνιο
Xρυσή Σπείρα.ggb

Προσεγγιση π-κανονικά ν γωνα

27/1/2014
Διδασκαλία του σχολικού συμβούλου κ. Ζαχαριάδη Δημήτριου:
Δήλιο Πρόβλημα (λογισμικό geogebra)
Προσέγγιση π (λογισμικό geogebra)

Εικόνα 018

Εικόνα 009

Εικόνα 014

3/2/2014:

Στα πλαίσια πρακτικής άσκησης της φοιτήτριας Δις Μητσοπούλου Ελένη του τμήματος ψηφιακών συστημάτων του Παν.Πειραιά :
Δειγματική Διδασκαλία για προγραμματισμό Scratc
Δημιουργία διαδραστικών επαναλητικών διαδικασιών για μαθηματικά ψηφιακά παιχνίδια.
Σχέδιο μαθήματος εδώ:
Σχεδιασμός Διδασκαλίας Scratch
1ο Φύλλο Εργασίας Scratch

1ο Φύλλο Εργασίας Scratch

Εργασίες μαθητών :
http://scratch.mit.edu/projects/17738782/
http://scratch.mit.edu/projects/17738782/
http://scratch.mit.edu/users/kleopatra_chatz/

10/2/2014

Στα πλαίσια πρακτικής άσκησης της φοιτήτριας Δις Μητσοπούλου Ελένη του τμήματος ψηφιακών συστημάτων του Παν.Πειραιά :

Δημιουργία εκπαιδευτικού κόμικ(1)
Δειγματική Διδασκαλία για ψηφιακή αφήγηση Μαθηματικών εννοιών-θεωρημάτων: Μαθηματική εκφραση μέσω εκπαιδευτικού κωμικ.
Σχέδιο Μαθήματος:
Σχεδιασμός Διδασκαλίας Εκπαιδευτικού Κόμικ

Εργασίες Μαθητών μέσω των εργαλείων της ψηφιακής αφήγησης :
comik

comikΘωμαίδαΕλληνικά

 

17/2/2014
Εννοιολογική χαρτογραφηση μαθηματικών εννοιών
Λογισμικό Champ tools
Θαλής-Μετρηση ύψους Πυραμίδας

 

Δράσεις Συνεργασίας Ομίλων Μαθηματικών

Συνεργασία Ομίλων με Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης

Συνεργασία του Ομίλου Δικτύωση Κοινοτήτων Μάθησης Μαθηματικών με Π.Π.Λύκειο Μυτιλήνης

Συνεργασία με 5ο Λύκειο Λαμίας

Συνεργασία με τον όμιλο : Αρχιτεκτονικό Σχέδιο

24/2/2014

Η γεωμετρία της Σκιάς

Μαθηματικά και Ιστορία :

1)Το πείραμα του Ερατοσθένη

Ερατοσθένης και η μέτρηση της ακτίνας της Γης

2)Ο Θαλής και η μέτρηση του ύψος της πυραμίδας του Χέοπα

Μαθηματικά Επιτεύγματα Θαλή

4/3/2014
Καθαρά Δευτέρα

10/3/2014
Προετοιμασία Πειραματικής Μέτρησης

Χρήση Skype για επικοινωνία με τον Όμιλο Μαθηματικών του Π.Π Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Δοκιμαστική Μέτρηση

Προετοιμασία μελλοντικής εκδήλωσης Μαθητικής ημερίδας στα πλαίσια συνεργασίας με το Π.Π Λύκειο Μυτιλήνης.
Οργανωση-Ταξινόμηση εργασιών που θα παρουσιαστούν:

Το Πείραμα του Ερατοσθένη

Ο Θαλής και η πυραμίδα του Χέοπα

Ο Θαλής στην Ιστορία των Μαθηματικών

eratosthenis.ggb

12/3/2014
Πείραμα Ερατοσθένη-Πειραματικές μετρήσεις μαθητών-Επεξεργασία Αποτελεσμάτων-Χρηση προγραμμάτων Google Earth-Sellarium.
Δικτύωση με Π.Π Λύκειο Μυτιλήνης Πανεπιστημίου Αιγαίου (μέσω Skype) για ταύτοχρονη επεξεργασία των μετρήσεων.

Εικόνα 007.1

17/3/2014
Παρουσιάσεις πειραματικών μετρήσεων

Βιωματική Προσέγγιση του Πειράματος του Ερατοσθένη

Πειραματική Μέτρηση(ώρα 12.33)

21/3/2014
Στα πλαίσια συνεργασίας με Π.Π Λύκειο Πανεπιστημίου Αιγαίου Μυτιλήνης οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε Μαθητική εκπαιδευτική
ημερίδα :

Όμιλος Μαθηματικών

Πρόσκληση 21_03

Εικόνα 018Εικόνα 005

Σαββατο 5/4/2014 ώρα 9.00-12.00

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα : Αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στη μαθηματική αφήγηση. ψηφιακό Κεντρο Utech Ευγενίδειο Ιδρυμα

Εικόνα 139

Εικόνα 137

Εικόνα 141

15/5/2014 :

Συνοπτική παρουσίαση των δράσεων ,των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων του Ομίλου ‘Δικτύωση Κοινοτήτων Μάθησης μαθηματικών’ στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Π.Π Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Δράσεις-Δραστηριότητες-Εκδηλώσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ιουλίου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ.    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Πρόσφατα σχόλια
Kατηγορίες
Αρέσει σε %d bloggers: